maanantai 4. maaliskuuta 2013

Sienikeitto

Maitoallergian takia on eräs lempiruuistani jäänyt usein syömättä. Useita epäonnistumisia kermattomien sienikeittojen saralla on tehty. Viime viikonloppuna tuli tehtyä ihan syötävä versio ja makukin oli sopivan täyteläinen.

Sienikeitto

Läjä sieniä, käytin suppilovahveroita
nokare margariinia
1 normi kokoinen sipuli
muutama salotti sipuli 
muutama valkosipulin kynsi
5 lorausta (~5 rkl) fino sherryä
kanaliemikuutio
2 prk nordicin maidotona kermaa
3-4 rkl kuivattua timjamia
mustapippuria
suolaa
cayennepippuria
kuivattua chiliä
currya

Kuullota sipulit ja valkosipulinkynnet margariinissa kohtalaisen matallalla lämmöllä ja siirrä lopulta sivuun. Heitä silputut sienet kuumalle kuivalle pannulle ja kypsennä muutama minuutti. Lisää kuullotetut sipulit, sherry, kananliemikuutio ja timjami. Lisää tarvittaessa. vettä, niin että sienet peittyy. Lisää kerma ja anna hauta hetken. Lisää lopulta mausteet sopivissa määrin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti