tiistai 14. toukokuuta 2013

V - Vaahtokarkkibrownies

Alkuperäinen resepti löytyy täältä ja tätä tuli hieman tuunattua (eli lisäsin suolaa vielä kuorrutteeseen). En ensin osannut päättää olivatko nämä hyviä vaiko pahoja. Lopputuloksena näihin tuli himo ja "syntinen herkku" tulee ensimmäisenä mieleen kuvaillessa tätä.

Vaahtokarkkibrownies

Pohja:
1,25 dl jauhoja
1,25 dl kaakaojauhetta
1,75 dl sokeria
0,75 dl ruokosokeria
1/4 tl suolaa
1,25 dl voita ~ 125 g
2 kananmunaa
1 tl vanilja-aromia
1,5 dl pähkinöitä
noin 5 dl vaahtokarkkeja

Lämmitä uuni 175 asteeseen. Sekoita jauhot, kaakaojauhe, sokerit ja suola hyvin. Lisää joukoon jäähtynyt sulatettu voi ja vanilja-aromi. Riko kananmunan rakenne ja sekoita voi-jauhoseoseen. Lisää pähkinät.  Levitä uunipellille ja paista uunissa 20-30 minuuttia. Lisää päälle vaahtokarkit ja paista uunissa vielä 5 minuttia.

Suklaakuorrute
50 g voita
0.5 dl maitoa
0.5 dl kaakaojauhetta
1/4 tl suolaa
4.75 dl tomusokeria.

Sulata voi. Lisää maito ja kaakojauhe. Anna kiehua muutama minuutti kuunnes seos hieman sakeutuu. Ota kattila pois hellalta ja lisää tomusokeri. Levitä HETI paistetun pohjan päälle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti