Avokkini on hurahtanut mysleihin. Eka se söi noita kaupan tarjottavia, mutta nyt se käy Punnitse ja säästä kaupassa hamstraamassa kuivahedelmiä ja pähkinöitä. Mä yleensä liittäydyn mukaan ja kannan kotiin kaikkea sellaista mille en tiedä/muista nimeä kotiin tullessa.
Me tykätään ihan täysin erilaisista mysleistä. Mä haluan enemmän makua ja avokki vähemmän sokeria. Tosin mysliin me käytetään hunajaa ja sitä löytyy meiltä aina kaapista.
Mysli on todella helppo valmistaa. Netti on pullollaan resepti ideoita, mutta mä teen sen näin. Myslini mä syön Nordic soygurtin kanssa. Nordicin tuotteet on mielestäni paremman makuisia kuin esim Alprosoyan. Avokki syö omat myslinsä Lidlin Turkkilaisen "partaäijä" jugurtin kera.
Mysli
n 2 dl pähkinöitä.
3 rkl hunajaa
3 rkl öljyä (HUOM! Pitää olla miedon makuinen öljy)
1 tl kanelia
Raastettua inkivääriä noin sentin pala
Kuivattuja hedelmiä maun mukaan
Sekoita juokseva hunaja, öljy, inkivääri ja kaneli astiassa. Kaada pellille kaurahiutaleet ja pähkinät. Lisää hunaja sekoitus hiutaleiden ja pähkinöiden joukkoon. Laita 150 asteiseen uuni noin puoleksi tunniksi. Sekoita muutaman kerran. Muista tarkkailla tilannetta uunissa, niin että myslit ei kärvenny. Anna jäähtyä ja purkita kuivattujen hedelmien kanssa ilmatiiviseen purkkiin.