Tässä tulee nyt se onnistunut versio. Ribsit valmistetaan kolmeesa vaiheessa. Hieman työlästä, mutta oli ihan vaivan arvoista.
- Keitetään mausteliemessä
- Marinoidaan yön yli
- Tehdään oma marinadi grillaukseen ja dippaukseen - ja sitten grillataan
Kohta 1. Keitetään mausteliemessä
Mausteliemi on kopioitu tästä reseptipankista, samoin tuo kohdan kaksi resepti.Vettä, niin että peittää lihat
1,75dl punaviinietikkaa
1 rkl paprikajauhetta
1 rkl cayennepippuria
1 rkl jeeraa
Sekoita kaikki mausteet ja lisää ribsit kiehuvaan veteen. Anna kiehua hiljalleen ainakin ½ tuntia.
Kohta 2. Marinoidaan yön yli
0,5 dl valkosipulijauhetta (tämän voisi varmaan korvata oikealla valkosipulilla jo tuossa kohdassa 1)1 rkl jauhettua valkopippuria
chiliä maun mukaan (käytin puolikkaan)
0,5 dl jauhettua paprikaa
3 rkl Dijon sinpappia
0,75 dl punaviinietikkaa
1dl olutta
ripaus suolaa
teelusikan kärjellinen savustettu paprika jauhetta (epäilen että tämä oikeasti on chiliä)
Sekoita kaikki yhteen ja lisä vielä joukkoon keitetyt ribsit. Anna maustua yön yli.
Kohta 3. Tehdään marinadi grillaukseen ja
Tämä marinadi on apinoitu Pastanjauhannan reseptistä.ruokaöljyä
2 rkl pahdettu sipulia (alkuperäisessä reseptissä valkosipulia, mutta tätä ei löytynyt kotoa)
1 tl chiliä
1 tl juustokuminaa
teelusikan kärjellinen savustettua paprika jauhetta.
n 1½ dl ketsuppia
n. 1 dl kolajuomaa
2 rkl soijakastiketta
2 rkl omenaviinietikka
BBQ & grill mesquite (Santa Maria)
Freesaa sipuli ja mausteet öljyssä. Lisää muut aineet ja anna kiehua n. 5 minuuttia. Jaa marinadi kahteen osaan, toinen grillauskeen ja loput dippailuun ruokailun yhteydessä.
Pyyhi ylimääräinen marinadi yön ylimarinoiduista ribseistä. Grillaa ribsejä matalalla lämmöllä noin puolituntia. Sivele pintaan noin 5 minuutin välein marinadia ja kääntele ahkerasti.
Kuvat ribseistä on niin järkyttävän rumat, niinpä en niitä tähän laita.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti